Hemma!!!

Hej på er alla godingar! Nu är jag hemma igen..elelr har varit sen i söndags men har inte haft riktigt tid för att blogga. Nu passar jag däremot på när jag ändå har lunch på jobbet.
 
Vi, jag mammsen och pappsen, var alltså i Puerto Rico i Gran Canaria! Hur härligt som helst, vi har verkligen bara tagit det lugnt och haft det skönt! Vad har vi gjort då kanske ni undrar, har ni bara legat vid poolen på hotellet och slappat och det ska jag säga er att det har vi inte. En dag gjorde vi det men annars har vi legat på stranden och badat i havet, varit på två olika marknader på två olika ställen, ett i Arguinguin och ett i Mogán. Mogán var väldigt mysigt med hamnen ända in till restaurangerna som låg där längs med vattnet och det var faktiskt väldigt mycket grönska där också för ovanlighetens skull. Det regnar typ 5 dagar om året på den delen vi var så med tanke på det var det väldigt mycket växter och så. Sen har vi också åkt båt och guud vad jag har saknat att åka båt! Jag vet inte om jag ens hann göra det i somras så jag njöt extra mycket. Vi åkte med jag tror det var Europas största segelkatamaran som var hur fin som helst med fint stort soldäck och bar och jacuzzi. Jacuzzin var dock väldigt kall, jag och pappa satte oss i den..eller jag kom ner med rumpan bara och sen fort upp igen men pappa låtsades inte om att et var kallt neej då...han satt bara där tills han började skaka haha, då sa jag till honom att varför sitta där och plåga sig när det är så kallt då kom han upp och svalde sin stolthet. Så vi badade i havet istället, det var till och med lite varmare.
 
Förutom alla små utflykter har vi ätit väldigt mycket god mat, och vi smakade såklart på Paella som är väldigt spanskt, det är väl en av deras traditionalrätter kan man nog säga. Det var absolut en fantastiskt bra vecka som jag tackar min föräldrar för! Mysigt att få vara med dom en vecka också, det var inte igår vi spenderade så mycket tid tillsammans.
 
När vi sen kom hem på söndagen åkte jag direkt hem till Fillan och sov där. Det gäller att passa på att hinna så mycket som möjligt på den lilla tid man är hemma. Iaf..jättemysigt att få träffa henne och att vi ändå fick lite tid tillsammans och catcha upp lite om vad som händer i livet. Dagen efter pressade jag in ett besök his mormor och morfar, träffade min bror, sambo och brorson, var ner till butiken och träffade alla gamla kollegor där och hann även med att träffa min goda vän jossan. Så jag hann absolut med mycket innan jag for hem till stockholm igen och landade i Niklas famn som jag saknat.
 
Nu resten av veckan har bestått av jobb och idag kommer Niklas familj till oss för att fira honom lite i och med att han fyllde år igår! Så det kommer bli en jättemysig helg som jag ser fram emot.
 
Bilder från resan kommer upp snart. Jag ska bara rensa lite och kolla ut dom bästa så ska jag allt lägga upp lite här sen!
 
Nu måste jag jobba igen men ha det bra alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0