Train like a girl

Nu ska ni få höra vad jag har gjort. Först och främst håller jag fortfarande på med utmaningen med att göra sit-ups och squates och har inte gett upp än, det trodde ni inte va? Har hållt på i 9 dagar nu och har inte gett upp än vilket är ett framsteg för mig, så nu är det bara resten av tiden kvar som jag ska kämpa mig igenom.
 
Den andra grejen som jag har börjat med är en deff som man kan kalla det kort och gott. Niklas tipsade mig om att kolla på en blogg som tillhör en tjej som heter Emelie Ledin. Väldigt tränad tjej som varit elitgymnast i 13 år men som nu flyttat till USA och börjat satsa på gymträning och hon ska nu köra igång en 30-dagars deff, vilka är på? som hennes överskrift sa. Så det här har jag hoppat på, jag och massor med andra människor. Jag har alltid velat göra något sånt här men jag har kännt mig för okunnig men hon skriver så otroligt bra! Hon skriver verkligen så att man förstår, även så att jag som är nybörjare förstår.
 
Den är lite lik LCHF just med det att man ska äta mycket fett. Det är att man går in i ketos. Att vara ketogen innebär att kroppen inte har tillgång till kolhydrater som energikälla utan kommer att omvandla fett (och viss del protein) till ketonkroppar. När den här omställningen sker i kroppen får man så otroligt mycket mer energi och fettet kommer att rasa. Kort sammanfattnig av vad den innebär. Om ni är nyfikna på vad denna deff innebär mer djupgående så gå gärna in på hennes blogg och kika, trainlikeagirl.se.
 
Det har jag alltså hållt på med sen i fredags, inte så länge med tanke på att jag ska hålla på ett tag men jag går verkligen in för det och har till och med köpt en matvåg för att kunna räkna ut rätt med allt. Mitt bästa köp helt klart plus en blender som vi köpte till det här..i princip..fast det har jag velat haft länge! Nu har jag alltså bara 25 dagar kvar av min resa i att utmana mig själv och som jag SKA klara. Det som kommer bli en utmaning är min semester som jag har sen, nu är det lätt att köra på eftersom det är vanlig vardag för mig, men sen...ja ni..som sagt jag SKA klara det.
 
 
Min frukost dom senaste dagarna
 
Mm helt okej frukost!
 
 
 
Bästa matvågen
 
Redo för veckan!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0