Nu kanske ni undrar hur allt ligger till med allt..

Det är faktiskt så att jag har fått "hoppa" av dieten jag körde..för tillfället. Det var så att jag började få lite underliga utslag under brösten och såg sen att det var fler som skrev att dom hade börjat få det nu efter lika lång tid. Tydligen är det något som kallas Purigo pigmentosa som jag lyckades få, jag är väl en av dom som har lite känsligare hy. Enda sättet att bli av med det var att äta mer kolhydrater i och med att det har uppkommit av just den orsaken. Så ja nu äter jag som "vanligt" igen och tänker göra nu i min semester så nu vet ni varför och om jag lägger upp någon mat eller annat onyttigt så är det därför. Men annars har jag tyckt att diteten har varit bra och den har gjort skillnad så jag har tänkt att ta upp den sen igen och se om jag klarar mig utan utslag nästa gång, eller äta bättre över huvudtaget.
 
Nu däremot njuter jag av semestern som började igår! Vädret kunde inte ha varit bättre, med strålande sol och jättevamt och skönt. Vi passade däremot på att tvätta och storstäda hela lägengheten så att den är fräsch nu tills Niklas syster kommer och är kattvakt i veckan. Jag hann allt vara ute också mellan städtagen och låg och lapade lite sol på balkongen. Senare på kvällen drog vi oss in mot stan för att gå på restaurang. Vi hade inte riktigt koll på vart vi skulle äta men vi sa det att vi går runt och ser oss omkring och ser om vi hittar något bra ställe. Tillslut hamnade vi på en uteservering på söder. God mat och mysigt att få sitta ute och äta.
 
Efter maten blev det en lång promenad på stockholms alla gator kändes det som. Vi gick från söder, eller ja runt i söder ett tag först, och sen gick vi ut till Kungsholmen. Jättefint längs med vattnet där, perfekt för en romantisk promenad i solnedgången. Jag insisterade också på att jag ville ha en glass någonstans men klockan drog iväg så alla glassbutiker hann stänga men det stoppade oss minsann inte. Det blev en varsin glass från 7eleven, funkade prima det med.
 
Sen när vi började känna oss nöjda på allt gående gick vi till Karlberg  och tog pendeltåget hem. Gör mysig kväll och start på semestern.
 
Idag har vi tagit det lite lugnare och tog en skön sovmorgon och började sedan dagen med en brunch bestående av proteinpannkakor som Niklas var så söt och ställde sig och gjorde..i smyg..jag fick inte komma förrän allt var klart..godingen! Vi har hunnit vara nere på stan en sväng också. Jag var tvungen att hämta min solglasögon som jag glömde på jobbet i fredags på min sista arbetsdag..så klart..och dom hoppas jag att jag få använda mycket i veckan som kommer så det var bara att pallra sig ner.
 
Nu sitter vi och latar oss igen innan det blir matlagningsdags, det har börjat kurra lite i magen.
 
Ha det bra allihopa!
 
 
 
Middag med älskling!
 
 
 
Promenad längs med vattnet på Kungsholmen.
 
Det blev lite kallt framåt kvällen så jag fick låna Niklas tröja, gentlemannen! Det tackar man inte nej till.
 
 
 
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0