kan det kännas längre..

Oj vad lång den här arbetsdagen kändes. Det var lite folk även fast det var löning idag och inga leveranser så vi har itne haft så mycket att göra och då blir dagen sååå lång.
 
Nu är jag iaf hemma efter att ha handlat lite bra och ha mat och väntar på att köttfärsen ska tina klart så jag kan börja laga kvällsmat. Jag var så hungrig nu när jag kom hem, som jag annars aldrig är typ, så jag var tvungen att ta en risifrutti medans jag väntar. På tal om risifrutti så är det ett riktigt barndomsminne för mig, då tänker jag på mormor och morfar. Jag fick alltid risifrutti när jag var hemma hos dom. Risifrutti och macka med falukorv på och oboy. Kanske är dom som gjorde att jag blev så fast i oboy..vilket jag än idag tycker om väldigt mycket och dricker då och då..okej..jag dricker det ganska ofta!
 
Det är härligt att tänka tillbaka på sin barndom. Jag hade den bästa man kunde få med mycket vänliga människor runt omkring mig, mycket kompisar, stugan på sommaren där ja har väldigt många bra minnen ifrån, gemenskapen mellan alla, roliga utflykter osv. Jag kan inte rabbla upp alla bra faktorer men allt gjorde sitt och varje liten sak gjorde den bra. Jag har bra minnen helt enkelt och är glad för att jag får ha det.
 
Så..slut på att blicka tillbaka och dags för att blicka framåt..och nu i nuet blir det matlagnig!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0