Lussebullar

Idag har varit en bra dag! Jag och Niklas tog oss en rejäl och välbehövlig sovmorgon för att sedan åka in till storstan och inhandla dom sista julklapparna. Jag lyckades faktiskt få tag i alla vilket är riktigt skönt, så nu slipper jag gå och tänka på det mer.

Imorse när vi vaknade var det så fint ute med stora snöflingor som kom ner dimpande och som faktiskt stannade på backen också. Det var bara det att lagomt till att vi gick ut så började det regna istället. Så vi hade regn på oss under hela shoppingturen vilket var mindre roligt och tog på humöret en aning i onödan. Men det fixade vi till när vi kom hem och bakade lussebullar istället, då blev genast humöret lite bättre. Och magen blev nöjdare också.

Något annat som jag förknippar med jul (än lussebullar) är när man dekorerar apelsiner med neijlikor, har jag för mig det är, för det blir så oerhört god doft av det. Det brukade alltid jag och mamma göra när jag bodde hemma. Kanske skulle vara något. Men nu har jag iaf lussebullsdoft i hela lägenheten det är verkligen inte fy skam det heller!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0