Sommar? Höst?

Jag har börjat tycka att det känns som höst ute redan. Jag har ångest på morgonen om vad jag ska ha på mig, om jag behöver den där extra tröjan eller den där extra jackan. Det är inte bara att gå i linne som det bara var för någon vecka sen..Jag hängde inte riktigt med på när sommaren försvann. Nu är den ju iof inte borta helt och hållet, det kommer allt lite varma dagar mellan alla regndagar fast det är ju inte så att man känner att ja nu åker vi till stranden för att det är så varmt och skönt, eller lägger sig och solar för att få lite färg. Det är väl så här det är varje år att man längtar och längtar på att sommaren ska komma och se vips är den borta. Jag har inte gjort så mycket sommrigt i år heller. Bara som det att jag brukar vara i vår stuga varje år, det har det inte blivit någonting i år och det är lite tråkigt, men så går det när man flyttar också så skyll mig själv.
 
Jag har gjort massa roligt också som att vara på gröna lund, varit i Kristinehamn, träffat goa vänner, varit på allsång på skansen, grillat som hör till sommaren, haft mysiga dagar vid vattnet osv. Så jag ska inte klaga!
 
Jag tycker faktist att hösten och vintern är väldigt mysiga också så jag längtar lite tills det kommer på riktigt. Få klä på sig lite mer kläder. Snygga höstjackor, skor, stora härliga halsdukar, ligga inne under en filt med en kopp varm oboy och kolla film och ja ni vet allt det där mysiga. Då kan man faktiskt längta lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0