Skön vecka

Den här veckan har varit den skönaste på länge, eller ja sedan semestern som jag hade för ca två veckor sen iaf. I måndags var jag ledig och jobbade sen tisdag och var ledig igår (onsdag) igen. Igår hade jag tagit extra ledigt eftersom Niklas och Robin skulle hoppa fallskärm!! Jag gav Niklas fallskärmshoppet i present när han fyllde år och ville nu såklart vara med och kolla när han väl skulle hoppa. Det tog lite mer en en timme att åka till platsen, Gryttjom som det hette, och sen när vi kom fram gick dom och checkade in sig och vi fick reda på att det blåste för mycket för tillfället för att det skulle gå att hoppa så hon sa åt oss att vänta så länge så fick vi se  om det gav med sig.
 
Vi eller jag gick och fikade lite under tiden och vädret var jättehärligt med sol och typ blå himmel med endast lite moln. Så vädret var perfekt men den där satans blåsten ville aldrig ge med sig..! Det gick en timme..ingen skillnad, det gick en halvtimme till..ingen skillnad, och dom sa i högtalarna att dom satsade på att det skulle funka om en halvtimme..då var klockan 14.00 och vi hade suttit och väntat sedan 12.00. När klockan blev 14.00 var det tyvärr inte bättre och det började även komma in ett tjock lager med tjocka moln vid den här tiden så då fick dom boka en ny tid för "personalen" trodde inte heller att det skulle bli bättre väder. Mycket tråkigt! Tycker synd om Niklas och Robin som var värsta taggade och hade sett fram emot det här nu, och jag tyckte det var tråkigt för jag ville ju se!! Nu när dom ska hoppa nästa gång kan jag inte vara med för då jobbar jag..
 
För att se något positivt i det hela var att jag i varje fall fick vara ute i det fina vädret på min lediga dag. Resten av dagen gjorde vi inte så mycket, satt och chillade och följde sen Robin till tåget. Kom hem och gjorde god mat, myste och tittade på film innan ett stort åskoväder drog över. Det började med blixtar på lite avstånd men sen kröp det sig närmare och närmare och då vågade vi inte riskera tv:n längre. Det är ändå lite mysigt med åska och regn tycker jag. Bara man är inomhus.. så kan man lyssna på mullret och tända lite ljus och mysa till det.
 
Idag har det varit jobbdag igen och den gick ovanligt fort måste jag säga. Jobbade iof två timmar kortare än vad jag brukar vilket kanske gjorde lite skillnad. Jobbade med en ny tjej idag, Karin, eller hon var ny för mig iaf, hon har jobbat där förut men det var innan min tid. Mysig tjej som jag tyvärr inte kommer jobba så mycket mer med framöver.
 
Resten av veckan kommer bestå av jobb imorgon och sen i helgen åker jag till Kristinehamn och Mariestad för att Fira bästa Linda!! Kommer bli hur kul som helst att träffa alla mina godingar och få se hennes lägenhet och små vilddjur till kattungar! Nu längtar jag ännu mer när jag tänker på det!
 
Bra vecka helt enkelt!
 
Goaste kissen innan det bar iväg mot fallskärmshoppning.
 
 
 
Kändes som att vara på läger när vi var där. Det var hur mycket folk som helst där, tydligen någon fallskärms-SM tävling som pågick.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ljuuust!
 
Mycket väntande..
 
 
Härlig dag i solen med klarblå himmel emellanåt. Man ska inte klaga.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0