Hela veckan lång...

Den här veckan har bjudit på massa roligheter! I tisdag jobbade jag kort dag till kl 17.00 och åkte sen med Stina och Mallan hem till Pillan för att lämna en liten kanin för att vi sen skulle gå på allsång på skansen, men då var det jag Pillan och Sara som gick. Jag har aldrig varit där förut men jag har önskat att gå sen en lång tid tillbaka men det har inte blivit av och jag har inte riktigt tagit tag i det. Nu kom jag i varje fall äntligen iväg!
 
Eftersom vi åkte rätt sent kom vi ju såklart ganska långt bak så vi såg inte så jättemycket. Lilla jag fick stå på tå för att se lite emellanåt. Jag fick också inse att jag varken är ett litet barn eller någon kändis för det var det enda som kameramännen filmade. Det var iaf väldigt mysigt! Sommarkänslorna sprudlade. Om jag skulle göra om det skulle jag nog försöka komma längre fram. Artisterna som var där den kvällen var Petter, Lill-Babs och Petra Marklund (september), helt okej tisdag att gästa allsången på! När det tagit slut blev det ett välbehövligt stop på en av hamburgerstånden utanför skansen eftersom vi inte ätit sen lunch någon av oss. Sen for vi hemåt och jag landade i sängen mede en sovandes Niklas bredvid mig.
 
Igår (torsdag) var vi tre på Gröna Lund! Alltid lika kul, det kommer jag aldrig växa ifrån om det nu ens är möjligt att göra. Först på morgonen åkte jag hem till Sara så jag fick se hur hon bodde och det var jättefint, litet men väldigt mysigt! vid lunch började vi röra oss mot grönan och var framme vid 14.00 ungefär. Då körde vi på på en gång och drog igång med tilt och så var vi igång sen.m Det var längesen jag åkte så mycket karuseller och endel om och om igen. Super kuuul. Vi pausade i allt åkande och åt av den goa buffén som dom har där. om ni inte har ätit där så gör det. Det finns väldigt mycket olika mat att välja mellan. När vi var klara där var det bara att fortsätta. Pillan som egentligen inte åker så mycket då hon tycker det är läskigt med det som är högt och åker nedåt i snabbfart åkte väldigt mycket den här dagen. Stolt över henne! Vi åkte även katapulten och fick sällskap av Bengt Dalqvist, nu kanske inte det namnet säger er så mycket men det är han som spelade Daniel i skilda världar som gick på tv när jag var liten. Han ser exakt likadan ut som han gjorde då, det var inte mycket som hade ändrats på dom här åren. Han satt bredvid Pillan under åkturen och eftersom hon var lite rädd och vi visst hade "glömt" att säga att den även åker upp och släpper där uppifrån blev hon ju inte mindre rädd när vi var där uppe. Bengt tyckte iaf det var roligt, han sa det till Pillan att det var ju roligare att titta på dig än att åka själva karusellen".
 
På eftermiddagen/kvällen började det ööööööösregna. Det var längesen jag såg så mycket regn som nu bestämt sig för att komma just idag när vi gick där i våra linnen. Vi gav inte upp för det, vi åkte allt några karuseller till och trotsade regnet. Det blev ju mindre köer iaf. Men efter ett tag kände vi oss rätt nöjda...och blöta..så vi åkte hem efter en heltokig dag med mycket skratt och upplevelser.
 
Allsååång!
 
Vi sjöng så klart med det högsta vi kunde..finns inga alternativ.
 
Stod som sagt en bit bort men detta är Petra.
 
Petter.
 
Grönisch!
 
okej..lite nervös var jag där.
 
Denna åkte jag ej, men Pillan och Sara var modiga och gjorde det!
 
Buffééééé!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här står vi i kö till katapulten med vår nya kompis bengt i bakgrunden.
 
 
 
eeh ja det började som sagt regna!
 
 
 
 
 
The end!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0