Hejsan hoppsan

För tillfället sitter jag i vårt personalrum på jobbet och har lunch. Alltid lika skönt att få lite "ledig" tid då man bara kan slappna av. Idag var däremot en sån där jobbig morgon där hela kroppen sa nej till att gå upp ur sängen, nej till att äta frukost, nej till att röra sig överhuvudtaget. Det berodde inte på att jag var speciellt trött eller så för jag vaknade innan kocka ringde och allt..men nej..kroppen ville inte. Nu sket jag ju fullständigt i vad kroppen ville och inte ville för jag pallrade mig ju iväg till jobbet som vanligt.
 
Igår hade jag en skön ledig dag. Det var en sån där dag då jag inte gjorde mycket alls men det var skönt! Att bara vara, man behöver ha sådan tid för sig själv ibland. Lite nytto grejer gjorde jag ju i och för sig som att vika tvätt, diska och rensa/tvätta kattlåda..men annars var det slappt. Jag ägnade också en timme åt att prata med min fina vän Linda i telefon. Vi får ju umgås så när vi inte kan ses på fysiskt sätt. Känns ju konstigt att inte prata varje dag längre som vi ändå har gjort i..tja typ hela vårt liv förut. Så det var skönt att få prata av sig lite!
 
Den här veckan kommer bli rätt skön ändå, jag har jobbat ganska mycket på sistonde men den här veckan kommer bjuda på lite lediga dagar. Jag var ju ledig igår men jag har även två lediga dagar i slutet av veckan, torsdag och fredag. Det kommer bli skönt att få två lediga dagar efter varandra, det händer inte allt för ofta.
 
Så så var det med det! Ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0